بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی (چارتر و سیستمی)
1
بزرگسال (+12) سال
0
کودک (2-12) سال
0
نوزاد (0-2) سال
سفر یکطرفه
سفر دو طرفه
تاریخ انتشار:
نویسنده: نسرین سمندری

تایلند به عنوان قطب گردشگری در جنوب شرقی آسیا

گردشگری تایلند در آسیا

تایلند یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌باشد.


این کشور، توسعه گردشگری خود را از دهه 1960 آغاز کرد و با سرعت رشدی که در جذب بالای گردشگر داشت، به رتبه چهارم جهانی در سال 2015 در زمینه جذب گردشگر رسید و پایتخت آن یعنی بانکوک، مقام دوم در میان مقاصد گردشگری جهان را دارا می باشد. صنعت گردشگری در تایلند یکی از دو ستون اصلی و بزرگ اقتصاد تایلند محسوب می شود. تشکیل کمیته اقتصاد آسیایی در سال 2015 فرصت را برای رشد هر چه بیشتر بازار گردشگری و توریست در تایلند فراهم کرد، هرچند که تشکیل این کمیته باعث فشار رقابتی بیشتری نیز در این صنعت شد.


امتیاز تایلند در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی، موقعیت جغرافیایی، منابع گردشگری و پیشینه فرهنگی این کشور می‌باشد. با این وجود، با توسعه چشمگیر و قوی در صنعت گردشگری سنگاپور، مالزی و کامبوج که جایگزینی پایاپای محصولات گردشگری را به دنبال دارد، بازار ورود گردشگر به تایلند با افزایش رقابت مواجه شده است.


این ادعا می تواند با آماری که با مطالعه «گزارش رقابت پذیری سفر و گردشگری 2015» که توسط انجمن اقتصاد جهانی گردآوری شده است، اثبات گردد. در این آمار که رتبه بندی رقابت پذیری گردشگری در بین 141 کشور را نشان می دهد، سنگاپور در رتبه یازدهم قرار دارد و تایلند از رتبه چهل و سوم در سال 2013 به رتبه سی و پنجم در سال 2015 صعود کرده است.


اگرچه رتبه تایلند 8 پله صعود کرده است، اما دیگر کشور های آسیایی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. به عنوان مثال، مالزی با 9 پله صعود از سال 2013 در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفته است. به علاوه اندونزی به شدت فاصله خود را در این رتبه بندی با تایلند کم کرده است و با 20 پله صعود در رتبه پنجاهم قرار دارد.


البته باید به این نکته نیز توجه داشت که علاوه بر تایلند، دیگر کشورهای آسیایی نیز به طور مداوم محصولات و تولیدات گردشگری جدید را توسعه داده اند.


 

0
0
پاسخ به نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.