بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی (چارتر و سیستمی)
1
بزرگسال (+12) سال
0
کودک (2-12) سال
0
نوزاد (0-2) سال
سفر یکطرفه
سفر دو طرفه
تاریخ انتشار:
نویسنده: نسرین سمندری

دریافت کارت پرواز اینترنتی هواپیمایی ماهان

کارت پرواز اینترنتی ماهان

یکی از دغدغه های مسافران در سفرهای هوایی به موقع رسیدن به پرواز است و به دلیل طولانی بودن صف های کانترهای دریافت کارت پرواز و زمانبر بودن مراحلی امنیتی و تحویل بار، سیستم امکان دریافت کارت پرواز به صورت اینترنتی برای آسایش، راحتی و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران قرار داده شده است. از این طریق مسافران بدون مراجعه به کانتر، با در دست داشتن پرینت کارت پرواز خود می توانند بدون معطلی شدن در صف کانتر، سوار هواپیما شوند.


در کدام فرودگاه‌ها امکان استفاده از این خدمات وجود دارد؟


در همین راستای شرکت هواپیمایی ماهان، این فرصت را برای مسافر خود فراهم کرده است و در فرودگاه‌های کرمان، اهواز، زاهدان، قشم، ساری، شیراز، ایلام، بم، سیرجان، کرمانشاه، مشهد، بندرعباس، تهران و خرم آباد امکان استفاده از آن وجود دارد.


با توجه به موفقیت آمیز بودن این پروژه در فرودگاه های فوق، شرکت هواپیمایی ماهان در نظر دارد این طرح را در فرودگاه های پرتردد ایران نیز اعمال کند. به همین منظور از اوایل مهرماه به طور رسمی در فرودگاه مهرآباد تهران سامانه دریافت کارت پرواز اینترنتی راه‌اندازی شده است.


این سرویس برای پروازهای داخلی در دسترس است و بزودی برای پروازهای خارجی نیز اعمال می‌شود.


چگونه کارت پرواز اینترنتی را دریافت کنیم؟


با مراجعه به سایت هواپیمایی ماهان و در دست داشتن شماره پرواز و شماره رزرواسیون یا بلیط الکترونیکی خود می توانید براحتی کارت پرواز خود را دریافت کنید.


 کارت پرواز اینترنتی ماهان


 


مسافران با طی کردن این مراحل، می توانند کارت پرواز خود را با فرمت PDF و در سایز A4 پرینت بگیرند. توجه داشته باشید، چنانچه از کارت پرواز خود پرینت بگیرید، امکان تغییر صندلی وجود نخواهد داشت. در صورت مفقود شدن کارت پرواز می توانید مجددا به سایت مراجعه کنید و از کارت پرواز خود پرینت تهیه کنید و یا در فرودگاه از کانتر مربوطه دریافت نمایید.


مسافرانی که بدون چمدان هستند می توانند فقط با داشتن کارت پرواز مستقیما به گیت مراجعه کنند. 


اقداماتی که در فرودگاه باید انجام دهید


این مسافران برای پذیرش با در دست داشتن کارت پرواز، دریافت رسید تحویل چمدان و عبور از مراحل امنیتی کانتر که مخصوص این مسافران است، پذیرش می شوند. این مسافران می توانند با مراجعه به کانتر کلاس تجاری C/C، در صورت دردسترس نبودن کانتر مورد نظر، استفاده کنند.


چه زمانی به فرودگاه مراجعه کنیم


در این سیستم پذیرش برای تمام مسافران با یا بدون بار امکانپذیر است و در زمان پذیرش نیازی به ثبت اطلاعات چمدان خود نمی باشد و تحویل بار در کانتر مربوطه صورت می گیرد. مسافران باید در ابتدا چمدان و وسایل خود را تحویل دهند و رسید بارشان را از کانتر مربوطه دریافت کنند. برای پروازهای داخلی 45 دقیقه قبل از ساعت پرواز، کانتر بسته می شود. در نتیجه با در نظر گرفتن مراحل کنترل و بازرسی، زمان خود را بدرستی مدیریت کنید.


درب خروجی در پروازهای داخلی 25 دقیقه قبل از خروج بسته می شود. دقت کنید در برخی از فرودگاه ها فاصله رسیدن از سالن انتظار تا درب خروج زیاد است، توجه داشته باشید عدم حضور بموقع باعث خارج شدن از سیستم می شود و امکان پذیرش وجود نخواهد بود و پروازتان را از دست می دهید.


اگر چنانچه مسافری اضافه بر بار مجاز خود، وسایلی به همراه دارد، حتما باید مدت زمان مورد نیاز برای گذراندن و تحویل بار را در نظر بگیرند. شرکت هواپیمایی ماهان هیچ مسئولیتی در قبال تاخیر مسافران به علت داشتن اضافه بار و مراجعه با تاخیر به درب خروج را ندارد.


نکات مهم برای مسافرانی که کارت پرواز اینترنتی دارند:


به دلیل احراز هویت در زمان مراجعه مستقیم به درب خروجی، حتما مدارک و کارت شناسایی خود را همراه داشته باشید و به ماموران کنترل ارائه دهید.


در صورتیکه کارت پرواز خود را فراموش کردید، می توانید تا 45 دقیقه قبل از بسته شدن کانتر، با مراجعه به کانترمربوطه کارت پرواز خود را دریافت کنید.


شرایطی که امکان استفاده از کارت پرواز اینترنتی وجود ندارد:


- درصورت همراه داشتن موجود زنده


- همراه داشتن کپسول اکسیژن و تجهیزات پزشکی


- سفر به عنوان کودک بدون همراه (UNMR)


- خانم باردار


- مسافر توانخواه


برای کنسل کردن کارت پرواز خود باید 90 دقیقه قبل از زمان خروج تماس حاصل فرمایید. چنانچه پروازی کنسل شود، کارت پرواز شما بی اعتبار خواهد شد.


چنانچه در سیستم رزرواسیون صندلی را انتخاب کردید، در هنگام پذیرش می توانید صندلی مورد نظر خود را استفاده کنید و حتی امکان تغییر صندلی بعد از پذیرش وجود دارد، شما می توانید فقط یکبار از این قابلیت استفاده کنید و به لینک مربوطه سایت ماهان مراجعه کنید. 


در هنگام رزرو صندلی، صندلی های اضطراری درکنار درب خروج را انتخاب نکنید. کسانیکه بروی صندلی های اضطراری می نشینن که در مواقع ضروری و غیر مترقبه برای باز کردن درب خروج و خارج کردن مسافران از پرواز، باید به خدمه کمک رسانی کنند، در نتیجه این صندلی ها در زمان پذیرش قابل انتخاب نمی باشند و به مسافرانی که این شرایط را دارند، تعلق می گیرد. در صورتیکه توانایی همکاری با خدمه را دارید به کانتر مربوطه مراجعه و اطلاع دهید.


در این سیستم امکان پذیرش همراهانی که در یک سیستم رزرواسیون قرار دارند، وجود دارد و برای شما نمایش می دهد.


 

3
2
پاسخ به نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.